0x1080x1070x1000x460x910x1000x760x93

HEB / AR / EN
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עור שומני? אני?

טיפים ומאמרים

ראשי / טיפים ומאמרים / עור שומני? אני?

עור שומני? אני?

עור שמן(מוכר יותר כעור שומני) מתאפיין במראה מבריק ושמנוני של עור הפנים, ונקבוביות פעורות בצורה ניכרת. הסיבה לכך? בעיקר גנטית(תורשתית), אך קיימים גורמים נוספים המשפיעים על רמת השומניות המופרשת מהעור, כגון – מזג אויר חם ולח, מתח נפשי ושינויים הורמונליים, תזונה לא בריאה ועוד. אצל אנשים בעלי עור שמן, בלוטות החלב בעור, הנמצאות באזור העמוק של העור(שכבת הדרמיס) גדולות משל האדם הממוצע, ופעילות יותר – ועל כן, הן מפרישות חלב(נוזל שומני היודע בלועזית כ"סבום") בצורה מוגברת. גם הגורמים האחרים, לרבות מזג אויר חם ושינויים הורמונליים, עשויים לעודד הפרשה מואצת של סבום מבלוטות החלב. הסבום המופרש מהבלוטות עושה את דרכו אל שכבת העור העליונה והחיצונית(אפידרמיס) דרך הנקבוביות של זקיקי שיער הפנים, וכך נוצר המראה המבריק והשמנוני על העור שמקורו בסבום שעולה אל פני העור. מראה העור המבריק בולט במיוחד באזור המצח והפנים, שכן ריכוז בלוטות החלב באזורים אלה גבוה במיוחד. אז למה בעצם עור שומני דורש טיפול מסור יותר?

הסיבה שגורה, איך לא, באותה הפרשת סבום. ההפרשה המוגברת גורמת לעיתים קרובות לסתימה חלקית או מלאה של נקבוביות העור, במיוחד אם העור לא מנוקה לעיתים קרובות, וכתוצאה מכך עור הפנים נושם פחות, ונוטה להיות בהתאם, בריא פחות, בגלל ספיגת חמצן נמוכה בעור הפנים הנובעת מחסימת הנקבוביות. בנוסף, הצטברות הסבום על עור הפנים יוצרת קרקע פורייה לזיהומים ודלקות(לרוב כתוצאה מהתפתחות מושבות חיידקים), ואקנה.

בגלל החסימה של נקבוביות העור ע"י הסבום, יש נטייה מוגברת אצל אנשים בעלי עור שמן להתפתחות קומדונים(ידועים יותר כ"שחורים"), פצעונים ואקנה. מעבר לכך, כאשר הצטברות הסבום העודפת על הפנים מתערבבת עם תאי עור מתים, לכלוך או שיערות, עלולים להיווצר זיהומים בקטריאלים ודלקתיים, שאף עלולים להגיע אל מתחת לחלק החיצוני של העור.

אז איך מטפלים בזה? ראשית, חשוב מאוד להבין, שהיות ותהליך יצירת החלב הגורם לשמנוניות על העור הוא תהליך הנובע מפעילות פנימית בגוף ולא מגורמים חיצוניים, לא ניתן להימנע מהפרשת הסבום המוגברת. יחד עם זאת, ניתן לצמצם את הסבום המצטבר על עור הפנים ולהגן עליו מפני לכלוך וזיהומים, ע"י שגרת טיפוח יומית נכונה, המותאמת לעור השמן. לפני שאנו ניגשות לבניית שגרת טיפוח או טיפול לעור שומני, ישנה נקודה שחשוב מאוד לזכור – אם עור הפנים שלך שומני, אין זה אומר שהעור אינו יבש. הנקודה הזו חשובה ורגישה, שכן ישנם טיפולים רבים הנפוצים כיעילים לטיפול בבעיות על עור שמן המייבשים את העור בצורה קיצונית, ובכך גורמים יותר נזק מתועלת לעור, שכן הסבום על העור חשוב לפעילות תקינה ובריאה של עור הפנים. כמו כן, ישנם תכשירים קוסמטיים רבים שאינם מתאימים לבעלי עור שמן, שכן הם מכילים אלכוהול וחומרים אחרים הגורמים לייבוש העור.

לכן, שגרת טיפוח בריאה ונכונה של עור שומני תכלול שטיפת עור הפנים על בסיס יומי, אך לא יותר מפעמיים ביום, שכן שטיפה מוגברת של העור תגרום לייבושו. כמו כן, ישנם תכשירים קוסמטיים המיועדים להזנת העור בלחות וחומרי הזנה(ויטמינים ומינרלים) ומתאימים במיוחד לבעלי עור שמן(לרוב יהיו על בסיס מים ולא על בסיס שמן). מסיבה זו, יש לוודא בעת רכישת תכשירים קוסמטיים, שמצוין על האריזה כי התכשיר מותאם במיוחד לבעלי עור שומני. טיפ נוסף שעשוי לסייע בשגרת טיפוח בריאה לעור פנים שמן, הוא לבחור במוצרי איפור או מייק אפ שאינם מכילים שמן או אלכוהול, לעשות בהם שימוש במשך זמן קצר ככל שניתן, ולהקפיד להוריד את האיפור לפני השינה, ולא להירדם עם מייק אפ על הפנים.

אם את בעלת עור שומני – חפשי באתר את קרם הפנים RESTORATION CREAM – UV PROTECTION מבית SABRINE.

האם להסיר פריט זה מסל הקניות?

איפוס סיסמה

מלאו את כתובת הדוא״ל ונשלח קישור
ליצירת סיסמה חדשה

שכחת את הסיסמה? יש להזין את שם המשתמש או כתובת האימייל. הוראות איפוס הסיסמה ישלחו באימייל.

יצירת חשבון

* שדות חובה

משתמשים רשומים